Συμβουλές για έναν ποιοτικό ύπνο

113

Ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων, αντιμετωπίζει σοβαρά ή και πιο ήπια προβλήματα ύπνου, όπως αυτό της αϋπνίας. Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να το αντιμετωπίσουμε καθώς ένας ποιοτικός ύπνος μπορεί να κάνει την ημέρα μας πιο δημιουργική και γεμάτη ενέργεια.

Συμβουλές:

1. Σβήστε την τηλεόραση, την οθόνη του υπολογιστή σας και οτιδήποτε παράγει φθορίζον μπλε φως, μια ώρα πριν κοιμηθείτε. Καλύψτε οποιαδήποτε πηγή φθορίζοντος φωτισμού, αν δεν είναι εφικτή η αποσύνδεσή της.

2.  Αν το απόγευμα αισθανθείτε την ανάγκη για ένα σύντομο υπνάκο, αντισταθείτε κάνοντας έναν σύντομο περίπατο, πίνοντας ένα ποτήρι παγωμένο νερό ή μιλώντας με έναν φίλο ή συγγενή.

3. Αν δεν κοιμάστε στο πλάι, αλλά ανάσκελα, τότε βάλτε το μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας.

4.  Ο αυχένας σας θα πρέπει να είναι σε ουδέτερη στάση ακόμη και όταν δεν κοιμάστε αλλά είστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι βλέποντας τηλεόραση.

5. Ο πρωινός καφές είναι το καλύτερο ρόφημα για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά μετά το μεσημέρι αποφύγετε την καφεΐνη σε ροφήματα, τρόφιμα και ποτά. Διαβάστε προσεκτικά της ετικέτες τροφίμων και φαρμάκων, καθώς ακόμη και παυσίπονα ή χάπια αδυνατίσματος ενδέχεται να περιέχουν καφεΐνη.

6.  Η ήπια σωματική και πνευματική άσκηση είναι καλή ακόμη και λίγο πριν τον ύπνο. Γιόγκα, tai-chi και άλλες χαλαρωτικές τεχνικές άσκησης είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι του ύπνου.

7. Αποφύγετε τη χρήση του κινητού σας, λίγο πριν κοιμηθείτε. Η φωτεινή οθόνη δεν μπορεί να σας χαλαρώσει όσο νομίζετε και πολλές φορές προκαλεί υπερένταση.

8.  Ο χαμηλός φωτισμός δίνει σήμα στον εγκέφαλο να παράξει μελατονίνη, ορμόνη απαραίτητη για τον ύπνο. Τοποθετείστε στο κομοδίνο σας μια λάμπα χαμηλής έντασης αν θέλετε να διαβάσετε πριν κοιμηθείτε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here