Τι να ΜΗΝ κάνεις το καλοκαίρι με τα παιδιά!

528

Είσαι έτοιμη να απολαύσεις ένα υπέροχο καλοκαίρι με τα παιδιά σου;

Αντί να σου πούμε ιδέες για το τι να κάνεις, είπαμε να το πάμε ανάποδα.

Ιδού, λοιπόν, τι να μην κάνεις το καλοκαίρι με τα παιδιά για να περάσετε ξεκούραστα και ξέγνοιαστα και να γεμίσετε τις μπαταρίες σας.

Όχι στα μαθήματα για την επόμενη χρονιά
Οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν σαν στόχο την ανάπαυλα και την ξεκούραση των μαθητών, όμως είναι και μια ευκαιρία να εμπεδώσουν και αυτά που έχουν μάθει. Είναι γεγονός ότι η απόλυτη απραξία και αποδιοργάνωση μπορεί να οδηγήσουν το παιδί σε αποσυντονισμό, με κίνδυνο να ξεχάσει αυτά που έμαθε και να δυσκολευτεί να μπει ξανά στο κλίμα του σχολείου το Σεπτέμβριο. Η φιλοσοφία του παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος καλλιεργεί την άποψη ότι επιτυχία είναι η γρήγορη κατάκτηση των γνωστικών αντικειμένων και είναι εύλογο να υπάρχει η ανησυχία για το εάν τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν επαναλήψεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ή ακόμα και να ξεφυλλίζουν τα βιβλία της επόμενης χρονιάς.

Η απάντηση είναι όχι.
Ο ρόλος του γονέα στο διάβασμα είναι να βοηθήσει το παιδί του να διαβάζει συστηματικά και να του δίνει ερεθίσματα και κίνητρα ώστε να θέλει να μάθει περισσότερα και όχι να είναι μαγνητοφωνάκι που απλά κάνει ανάγνωση το κείμενο του βιβλίου. Ο σκοπός του διαβάσματος είναι να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις, να τις αφομοιώνουμε, να μάθουμε να τις χρησιμοποιούμε μέσα στην καθημερινότητα τους ώστε να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας. Αυτό μπορεί να γίνει με εξωσχολικά βιβλία ή μέσα από παιχνίδια ακόμα και στην παραλία.

Ναι στον ελεύθερο χρόνο
Η διαχείριση του χρόνου ενός μαθητή είναι το Α και το Ω της οποιαδήποτε επιτυχίας. Το παιδί πρέπει να καλύψει όλες του τις ανάγκες από τον ύπνο του και το φαγητό του, μέχρι το σχολείο και τα φροντιστήρια, το διάβασμα, το παιχνίδι, τους φίλους του και την κοινωνικότητα του. Κάθε μέρα πρέπει να τα κάνει όλα με διαφορετική βαρύτητα ανάλογα με τις προτεραιότητες του.

Για παράδειγμα, το σαββατοκύριακο ξοδεύει πιο πολύ χρόνο στην κοινωνικοποίηση και στα χόμπι του από ότι μέσα στην εβδομάδα. Το καλοκαίρι το πρόγραμμα υπάρχει για να κατανοήσει το παιδί ότι η μέρα έχει 24 ώρες και η εβδομάδα 168 ώρες. Σε αυτές τις ώρες πρέπει να καλύψει τις πρωταρχικές του ανάγκες που είναι 8-10 ώρες ύπνο, ½ ώρα το μεσημέρι και ½ ώρα το βράδυ ώρα φαγητού και κοινωνικοποίησης με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον από τις 168 ώρες την εβδομάδα οι 56-70 είναι για ύπνο και οι 7 ώρες τουλάχιστον είναι για φαγητό. Αυτό που αλλάζει είναι ότι τον χειμώνα περίπου 40 ώρες την εβδομάδα είναι στο σχολείο και κάποιες ώρες είναι για τις εξωσχολικές του δραστηριότητες. Το καλοκαίρι πρέπει να γεμίσει αυτές τις ώρες με ασχολίες που δε τον κάνουν να βαριέται και του προσφέρουν δεξιότητες σημαντικές για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του.

Όχι στο «κυνηγητό» των hard skills

Είναι γεγονός ότι ο ορισμός των hard & soft skills μας παραπέμπουν στην επαγγελματική σταδιοδρομία. Τα hard skills είναι τα αντικειμενικά προσόντα που στην πορεία της ζωής μας αποκτάμε. Τα παιδιά, μέσα από το σχολείο και τις εξωσχολικές τους δραστηρίοτητες αποκτούν τα προσόντα (hard skills) που πιστοποιούνται μέσα από βαθμούς, πανελλήνιες,πτυχία κατά την διάρκεια του χειμώνα.

Οι ήπιες δεξιότητες (soft skill) από την άλλη καλλιεργούνται σταδιακά και ξεκινούν από την προσχολική ηλικία,ώστε σταδιακά να αναπτυχθούν επαρκώς για την επιτυχημένη μετάβαση από το σχολείο στην κοινωνία και στην εργασία. Η περίοδος του καλοκαιριού είναι η κατάλληλη περίοδος σαν γονείς να καλλιεργήσουμε τα soft skills των παιδιών μας.

Τα σημερινά παιδιά θέλουμε να είναι μαθητές Δια Βίου Μάθησης, δηλαδή θέλουμε να αγαπούν τη γνώση και να βρίσκουν τρόπους να αναπτύσσουν καινούριες δεξιότητες σε όλη τους την ζωή και αφού τελειώσουν το σχολείο. Για να το πετύχουμε αυτό δεν πρέπει να καλλιεργούμε την ιδέα ότι το σχολείο πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν δουλειά (δηλαδή στις διακοπές δεν εργαζόμαστε) και άρα δεν ασχολούμαστε με την μάθηση συνειδητά και το καλοκαίρι. Η “αυτομόρφωση” είναι μονόδρομος για κάθε παιδί/ έφηβο που φιλοδοξεί να γίνει ενεργός πολίτης.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ