Κρίση πανικού: 4 τρόποι για να τη διαχειρίζεστε καλύτερα

156

Κρίση πανικού: Μπορεί να έρθει από εκεί που δεν το περιμένουμε. Και πολλές φορές την προκαλεί κάτι πολύ απλό που δεν το φανταζόμαστε. Υπάρχουν όμως τρόποι να την αντιμετωπίσουμε

Τα συμπτώματα της μας τρομάζουν: Δυσκολία στην αναπνοή, πόνοι στο στήθος, ιδρώτας και ταχυκαρδία. Η κρίση πανικού μπορεί να είναι ξαφνική, αναίτια και πολλές φορές καθιστά το άτομο ανίκανο να αντιδράσει, καθώς αισθάνεται ασφυκτικά.

Πολλοί πάσχοντες λένε ότι αισθάνονται σαν να πρόκειται να πεθάνουν, σαν να παθαίνουν καρδιακή προσβολή ή να «τρελαίνονται», ενώ άλλοι λένε ότι αισθάνονται σαν να έχουν χάσει τον έλεγχο του σώματός τους.

Παρακάτω, θα βρείτε 4 τρόπους για να ελέγξετε τον εαυτό σας στην επόμενη κρίση:

Η μέθοδος 4:6

Για όσους έχουν βιώσει κρίσεις πανικού, η έκφραση «πάρε βαθιές αναπνοές» ακούγεται τετριμμένη. Σύμφωνα με τον Δρ Ian Stanley, ψυχολόγο από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, στην πραγματικότητα, λειτουργεί. Ο ίδιος συνιστά να εκπνέετε για μερικά δευτερόλεπτα περισσότερο από ό,τι εισπνέετε. Δοκιμάστε να εισπνεύσετε για τέσσερα δευτερόλεπτα και να εκπνεύσετε για έξι.

Το «ουράνιο τόξο»

Η Δρ Carolyn Rubenstein, ψυχολόγος με έδρα το Boca Raton της Φλόριντα, συνιστά να εστιάσετε τις αισθήσεις σας σε κάτι εξωτερικό, που θα σας αποσπάσει την προσοχή από τον σωματικό και συναισθηματικό πανικό. «Σκεφτείτε το ουράνιο τόξο. Και σκεφτείτε ότι ψάχνετε για τρία κόκκινα πράγματα στο δωμάτιο ή στο περιβάλλον σας. Είναι πολύ χρήσιμο όσον αφορά την αποκλιμάκωση, επειδή θα σας κρατήσει απασχολημένους». Άλλοι χρήσιμοι αντιπερισπασμοί θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν το άκουσμα ευχάριστης μουσικής ή το να πάρει κανείς καθαρό αέρα».

Φροντίστε τη στάση του σώματός σας

Η Δρ Karen Lynn Cassiday, διευθύντρια του Κέντρου Θεραπείας Άγχους του ευρύτερου Σικάγο, δήλωσε στη DailyMail, ότι οι άνθρωποι που είναι επιρρεπείς σε κρίσεις πανικού, πρέπει να διατηρούν καλή στάση του σώματος και να κάθονται ίσια. Σύμφωνα με την ίδια, «το να στέκεται ή να κάθεται κάποιος σε μια «στάση αυτοπεποίθησης», έχει ψυχολογική ώθηση, καθώς βελτιώνεται η αυτοπεποίθηση, η διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας, ενώ παράλληλα μειώνεται το στρες, το άγχος και η κατάθλιψη».

Δοκιμάστε τη θεραπεία

Το άγχος είναι μια κοινή ασθένεια και οι ψυχολόγοι και ψυχοθεραπευτές είναι εκπαιδευμένοι να βοηθήσουν όσους χρειάζεται. Υπάρχουν πολλές θεραπευτικές επιλογές για τις κρίσεις πανικού και τις διαταραχές πανικού. Η ψυχοθεραπεία, είναι η πρώτη γραμμή θεραπείας για τη διαταραχή πανικού και τις κρίσεις πανικού. Βοηθά στο να κατανοήσει κανείς καλύτερα τι πρέπει να κάνει όταν εκδηλώνεται μια κρίση πανικού, αλλά και πώς να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του και τα μοτίβα σκέψης, που μπορεί να προκαλέσουν μια κρίση πανικού στο μέλλον.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ